Ιάσονας Τριανταφυλλίδης: Το αιχμηρό σχόλιο για την Πόπη Διαμαντάκου - «Δεν μπορεί να γράφει κριτική ο καθένας» (video)
Διαφήμιση - Advertisement
Διαφήμιση - Advertisement
Ο Ιάσονας Τριανταφυλλίδης μίλησε στην κάμερα του Πρωινού, με αφορμή τη «σκληρή» ανάρτηση στο Facebook της Πόπης Διαμαντάκου για τη σειρά «Η Μαρία που έγινε Κάλλας». Ο γνωστός δημοσιογράφος και κριτικός ανέφερε στην εκπομπή του ΑΝΤ1:
«Η σειρά για τη Μαρία Κάλλας είναι μια καλή παραγωγή με ωραία φωτογραφία. Έχει μια σπουδαία Ελένη Ράντου στον ρόλο της μαμάς της Κάλλας. Η πραγματική μαμά της Κάλλας ήταν πιο σκύλα, αλλά η Ελένη έβγαλε αυτό το δυναμικό πολύ καλά, όπως ακριβώς έπρεπε. Έχει μια εξαιρετική Ρένια Λουιζίδου και είναι θαύμα η Κάρμεν Ρουγγέρη.
Ωστόσο η σειρά είναι αρκετά επίπεδη, χωρίς να έχει αυτό το κάτι. Μπροστά στον μύθο της Κάλλας, η Μαρία δεν έγινε Κάλλας. Βέβαια η σειρά είναι πολύ καλύτερη από την ταινία με τη Τζολί, η ταινία είναι χάλια.
Η σειρά θα έπρεπε να έχει διαφορετικό σενάριο, πιο εμπνευσμένο, με περισσότερες κορυφώσεις, μεγαλύτερο βάθος και πιο προσεγμένη σκηνοθεσία...
Δεν μπορεί να γράφει κριτική ο καθένας (σ.σ. εννοεί την Πόπη Διαμαντάκου), όταν δεν έχει ιδέα από μυθοπλασία. Άλλο κριτική, άλλο σχόλιο. Άλλο "μου αρέσει", άλλο "δεν μου αρέσει", άλλο γνώμη και άλλο σχόλιο στο ίντερνετ».
Η πρόσφατη ανάρτηση της Πόπης Διαμαντάκου:
«Η Μαρία που έγινε...χαμένη ευκαιρία
Πάντως για Κάλλας έστω και στα πρώτα της βήματα σε μια Ελλάδα φτωχή, υπό τον ζυγό των κατακτητών, η "Μαρία" της ΕΡΤ δεν δείχνει να 'χει τα προσόντα. Γιατί το όνομα Κάλλας προφανώς και δεν αρκεί για να δώσει λάμψη σε μια φτωχή παραγωγή που θυμίζει ΕΡΤ προ 30ετίας και βάλε.
Κρίμα γιατί ήταν ευκαιρία να δώσει δυναμικό καλλιτεχνικό παρόν η ΕΡΤ με μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, να την προσέξουν και στο εξωτερικό και να βάλουμε τα γυαλιά στο Χόλιγουντ και την Τζολί, που δεν κατάφερε κι αυτή άλλο απ' το να παλεύει ανεπιτυχώς επί δυο ώρες μπας και πάρει το Όσκαρ.
Η σκηνοθεσία επιεικώς διεκπεραιωτική (κρίμα γιατί η Μαλέα στα "Καλύτερά μας χρόνια" μας άρεσε). Οι εξωτερικές σκηνές τόσο πρόχειρες που προκαλούν θυμηδία.
Το διαρκώς στενό κάδρο στα εξωτερικά γυρίσματα, μην τυχόν και φανεί κανένα συγχρονο κτήριο μας προκαλεσε ασφυξία. Το πιο αστείο- λυπάμαι που το λέω- η επιλογή των εξωτερικών χώρων.
Εκείνα τα μίζερα θαμνάκια, που παρίσταναν το φυσικό ντεκόρ το ίδιο πάντα για ένα σωρό εξωτερικές σκηνές, έμοιαζαν με παρτέρι έξω από την ΕΡΤ (αυτό ήταν μήπως;) Χάθηκε ο Εθνικός Κήπος? Ίδιος ήταν και στον μεσοπόλεμο. Και μπορεί η Αθήνα να είναι μια πόλη που δεν έχει κρατήσει τις μνήμες της αλλά υπάρχουν γειτονιές, οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να γίνουν σκηνικό μεσοπολέμου Κι αν δεν ήξεραν που να τις βρουν ας ρωτούσαν μελετητές. Για παράδειγμα η MONUMENTA και η Ειρήνη Γρατσία έχουν πληρέστατες καταγραφές κτηρίων και περιοχών.
Ατύχησε όμως η "Μαρία" και στις ερμηνείες. Η Ελένη Ράντου παίζει την... Ράντου, καρικατούρα αυστηρής μάνας σε μάλλον κωμικές σκηνές Να υποθέσω ότι μελέτησε, όπως θα 'πρεπε, την επιστολή της μητέρας της Κάλλας προς την Κάλλας, που βρίσκεται εδώ, στο Μουσείο Κάλλας, στην Μητροπόλεως, και κατάλαβε αυτό που βλέπουμε; Τι να πω!
Κάπως σώθηκε ο Μάξιμος Μουμούρης με τα γερμανικά του και την άψογη προφορά, κάπως και ο Ιωάννης Παπαζήσης ως βαρύτονος Μαγκλιβέρας και κατοπινός εραστής της Μαρίας, αν και τον χτύπησε αλύπητα η ασυναρτησία του μοντάζ. Εδώ εγινε το μεγάλο πανηγύρι.
Ειδικώς στο 6ο επεισόδιο, όπου γίνεται αναφορά στο πατριωτικό γεγονός της διάσωσης των αρχαίων αγαλμάτων από Έλληνες αρχαιολόγους και υποτίθεται είχε ενεργό συμμετοχή και ο Μαγκλιβέρας, γίνεται το αλαλούμ με το περίφημο κυκλαδικό ειδώλιο, τον αρπιστή, που θέλουν να τον κλέψουν οι Γερμανοί, αναλαμβάνει η Κάλλας, να εμποδίσει, το βουτάει από το βάθρο, εμφανίζεται πιτσιρικάς που κρύβεται στο βάθρο και το ειδώλιο επανεμφανίζεται για να το βουτήξει χέρι που ξεφυτρώνει απο την κρυψώνα του βάθρου και εδώ ειδώλιο, εκεί ειδώλιο, που πήγε το ειδώλιο...νάτο το ειδώλιο στη σκηνή της λυρικής χωμένο στα σκηνικά πίσω από την Κάλλας που τραγουδάει μαζί με τον Μαγκλιβέρα, που παραλίγο να πνιγεί μόλις το είδε... Προφανώς κάποια πλάνα φαγώθηκαν στο μοντάζ και η αφήγηση σαν να έπαθε... λόξυγγα.
Η πολύ νεαρή Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, πολύ ταλαντούχα λένε και με δική της ωραία φωνή, δεν δείχνει νάχε ιδιαίτερη καθοδήγηση για το πως θα ερμηνεύσει τη Μαρία. Γλυκούλα, γελαστή και ολόιδια σε όλες τις σκηνές, ειτε σαν ερωτευμένη, ειτε σαν πολύφερνη σοπράνο στη σκηνή, ειτε συνεσταλμένη και άβγαλτη Μαρία, είτε αδικημένη απο τους φθονερούς συναδέλφους της ολόιδια, σαν να κυλούν όλα νεράκι απο πάνω της.
Ναι, είναι δύσκολο αν δεν έχει αποδειχθεί ακατόρθωτο να γίνει ταινία ή τηλεοπτική σειρά η ζωή ενός Μύθου (απ' τον Έλβις και την Μονρόε μέχρι την Κάλλας). Μπορεί όμως να γίνει ένα καινούργιο καλοφτιαγμένο, λαϊκό παραμύθι, όπου η αλήθεια κρατάει τον μικρότερο ρόλο στην μυθοπλασία, για να χαζεύουν οι μαγεμένοι αλλά και όσοι δεν τους πρόλαβαν (όπως ο Καζαντζίδης του Τσεμπερόπουλου). Κρίμα για την ΕΡΤ τόσο καλοί ηθοποιοί, τόση προσπάθεια, τέτοια αποτυχία».