Κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το πρώτο έγχρωμο συλλεκτικό νόμισμα (video+photo)
Διαφήμιση - Advertisement
Διαφήμιση - Advertisement
«Tο Ίδρυμα Εκτύπωσης Τραπεζογραμματίων και Αξιών (Ι.Ε.Τ.Α.) της Τράπεζας της Ελλάδος στo πλαίσιo του νομισματικού του προγράμματος για το 2017 προχώρησε στην παραγωγή ενός blister με συλλεκτικό νόμισμα, αφιερωμένο στα 175 χρόνια από τη γέννηση του Νικολάου Γύζη. Πρόκειται για το πρώτο νόμισμα που παράγει το Νομισματοκοπείο με χρήση χρώματος. Η διάθεση του στο κοινό ξεκίνησε την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017.
Το συλλεκτικό νόμισμα απεικονίζει την προτομή του Νικολάου Γύζη στην εμπρόσθια όψη και μια ζωγραφική παλέτα με την υπογραφή του στην οπίσθια όψη. To φιλοτέχνησε ο βραβευμένος χαράκτης της Τράπεζας της Ελλάδος Γιώργος Σταματόπουλος.
Ο Νικόλαος Γύζης (1842-1901), ένας από τους κορυφαίους νεοέλληνες ζωγράφους, γεννήθηκε στην Τήνο αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου παρακολούθησε μαθήματα στο Σχολείον των Τεχνών (μετέπειτα Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών).
Το 1865 έλαβε υποτροφία για σπουδές στην περίφημη Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, όπου αφομοίωσε την άψογη τεχνική και τα διδάγματα του ακαδημαϊκού ρεαλισμού.
Με εξαίρεση μικρά διαστήματα που έζησε και εργάστηκε στην Ελλάδα, πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του κυρίως στο Μόναχο, όπου έγινε τακτικός καθηγητής της Ακαδημίας. Μετά το ταξίδι του στη Μικρά Ασία μαζί με τον Νικηφόρο Λύτρα, το έργο του εμπλουτίζεται χρωματικά και στρέφεται κυρίως σε ελληνικά ηθογραφικά θέματα.
Στην ύστερη φάση της, η τέχνη του είναι περισσότερο ποιητική και ιδεαλιστική, εμπνεόμενη συχνά από την ελληνική μυθολογία και θρησκευτικά θέματα, με εμφανή την επίδραση του συμβολισμού.»
Το 1865 έλαβε υποτροφία για σπουδές στην περίφημη Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, όπου αφομοίωσε την άψογη τεχνική και τα διδάγματα του ακαδημαϊκού ρεαλισμού.
Με εξαίρεση μικρά διαστήματα που έζησε και εργάστηκε στην Ελλάδα, πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του κυρίως στο Μόναχο, όπου έγινε τακτικός καθηγητής της Ακαδημίας. Μετά το ταξίδι του στη Μικρά Ασία μαζί με τον Νικηφόρο Λύτρα, το έργο του εμπλουτίζεται χρωματικά και στρέφεται κυρίως σε ελληνικά ηθογραφικά θέματα.
Στην ύστερη φάση της, η τέχνη του είναι περισσότερο ποιητική και ιδεαλιστική, εμπνεόμενη συχνά από την ελληνική μυθολογία και θρησκευτικά θέματα, με εμφανή την επίδραση του συμβολισμού.»